PLANIFICACION MES DE JUNIO QUINTO, SEXTO, SEPTIMO


UNIDAD EDUCATIVA GONZOL
PLAN MENSUAL DE LA MATERIA DE INGLES
QUINTO, SEXTO, SÉPTIMO DE EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA
CICLO SIERRA 2019-2020
ASIGNATURA
ENGLISH PEDAGOGICAL MODULE 2
5. RECURSOS
INGLÉS

















WEEK: FROM 1st TO 5th, 2020

Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos.

LESSON: A
1.       THEME: DO YOU WANT TO TRAVEL TO OTHER COUNTRIES? (PART 2)
2. OBJECTIVES: Recognize and memorize specific information about new vocabulary by listening the pronunciation.
3. THREAD: COMMUNICATION AND CULTURAL AWARENESS.
LANGUAGE THROUGH THE ARTS.
READING
WRITING
SPEAKING
LISTENING
4. ACTIVITIES:
a. BUSCA EL SIGNIFICADO DEL SIGUIENTE VOCABULARIO Y MEMORIZALAS. (TRABAJAR EN EL CUADERNO O SI NO LO TIENE HÁGALO EN UNA HOJA DE CUADROS)
1. God: ____________________________
2. Remember: _________________________
3. Solstice: _________________________
4. Sunshine: ________________________
5. Beginning: _________________________
b. ESCRIBE EL SIGUIENTE PÁRRAFO Y TRADÚCELO CON LA AYUDA DEL DICCIONARIO O DEL INTERNET, LUEGA CONTESTA LAS SIGUIENTES PREGUNTAS.
Inti Raymi celebrates the Sun God from the Incan Empire. In Ecuador, people have this celebration between the June 18 – 24.
Local people and indigenous communities celebrate with rituals, dances and typical food. People remember the summer solstice and thank the God sun for giving them more hours of sunshine, for the Pacha Mama (Mother Nature)and for the beginning of a new year.
AHORA ELIGE LA RESPUESTA CORRECTA Y COMPLETA LAS ORACIONES:
1.- Music bands play __________________(folkloric/modern) music.
2.-  People prepare ___________________(boring/interesting) to thanks the Sun God.
3.- They eat __________________ (Delicious/ cold) typical food.
c.- PEGAR UN GRAFICO QUE REPRESENTE EL “INTI RAYMI”.

WEEK: FROM 08th TO 12th, 2020


  
ACTIVITIES:
a.- BUSCA EL SIGNIFICADO DEL SIGUIENTE VOCABULARIO Y MEMORIZALAS.
Artisans: ____________________
Town: ______________________
Make: ______________________
Carve: ______________________
Bright: ______________________
b.- ESCRIBE EL SIGUIENTE PÁRRAFO Y TRADÚCELO CON LA AYUDA DEL DICCIONARIO O DEL INTERNET.
Artisans make beautiful masks in Pujili, a small town located the province of Cotopaxi. To make the masks, they carve pine by hand and then paint different images with bright colors.
c. ELIGE LA RESPUESTA CORRECTA Y ENCIERRALA.
1.- Artisans make:
a.- Ugly masks                   b.- beautiful mask
2.- Pujili is :
a.- small town                   b.- big town
3.- they Paint the images with
a. Pink color                      b.- bright colors

Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos

WEEK: FROM 15th TO 19th, 2020
ACTIVITIES:
 PROJECT (PROYECTO PARTE 1)
a. ESCRIBIR EN INGLES Y TRADUCIR CADA PASO PARA REALIZAR UNA MÁSCARA.
a.- Draw a rectangle on a sheet of white paper and cut it out.
b.- Fold the rectangle in half.
c.- Draw your favorite design on it.
d.- Draw a big opening for your eyes.
e.- Cut the outer line of the mask and the opening for the eyes.
f.- Try on the mask and make any necessary changes.
g.- trace the mask, into a paper like cardboard.
h. Use a Blade to cut the eye openings.
i. Glue the paper mask to the cardboard.
j. Decorate your mask with beautiful colors
Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos















WEEK: FROM 22nd TO 26th, 2020
PROJECT (PROYECTO PARTE 2)
CON LOS PASOS APRENDIDOS REALIZAMOS UNA MÁSCARA CON SU DISEÑO FAVORITO Y EVIDENCIAMOS LA TAREA A TRAVÉS DE UNA FOTO.

Lic. Martha Gamboa.
Docente
Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos





Comentarios

Entradas populares de este blog

PLANIFICACIÓN DE INGLES PARA QUINTO DE BÁSICA

PLANIFICACIÓN MES DE JUNIO OCTAVO Y NOVENO

PLANIFICACIÓN DE OCTAVO DE BÁSICA INGLÉS