PLANIFICACION MES DE JUNIO QUINTO, SEXTO, SEPTIMO
UNIDAD EDUCATIVA GONZOL
PLAN MENSUAL DE LA MATERIA DE INGLES
QUINTO, SEXTO, SÉPTIMO DE EDUCACIÓN GENERAL
BÁSICA
CICLO SIERRA 2019-2020
ASIGNATURA
|
ENGLISH
PEDAGOGICAL MODULE 2
|
5.
RECURSOS
|
INGLÉS
|
WEEK:
FROM 1st TO 5th, 2020
|
Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos.
|
LESSON:
A
1. THEME: DO YOU WANT TO TRAVEL TO OTHER
COUNTRIES? (PART 2)
2.
OBJECTIVES: Recognize and memorize specific information about new
vocabulary by listening the pronunciation.
3.
THREAD: COMMUNICATION AND CULTURAL AWARENESS.
LANGUAGE
THROUGH THE ARTS.
READING
WRITING
SPEAKING
LISTENING
4.
ACTIVITIES:
a. BUSCA
EL SIGNIFICADO DEL SIGUIENTE VOCABULARIO Y MEMORIZALAS. (TRABAJAR EN EL
CUADERNO O SI NO LO TIENE HÁGALO EN UNA HOJA DE CUADROS)
1. God: ____________________________
2. Remember:
_________________________
3. Solstice:
_________________________
4. Sunshine:
________________________
5. Beginning:
_________________________
b.
ESCRIBE EL SIGUIENTE PÁRRAFO Y TRADÚCELO CON LA AYUDA DEL DICCIONARIO O DEL
INTERNET, LUEGA CONTESTA LAS SIGUIENTES PREGUNTAS.
Inti Raymi
celebrates the Sun God from the Incan Empire. In Ecuador, people have this
celebration between the June 18 – 24.
Local
people and indigenous communities celebrate with rituals, dances and typical
food. People remember the summer solstice and thank the God sun for giving
them more hours of sunshine, for the Pacha Mama (Mother Nature)and for the
beginning of a new year.
AHORA ELIGE
LA RESPUESTA CORRECTA Y COMPLETA LAS ORACIONES:
1.- Music bands
play __________________(folkloric/modern) music.
2.- People prepare ___________________(boring/interesting)
to thanks the Sun God.
3.- They eat
__________________ (Delicious/ cold) typical food.
c.- PEGAR
UN GRAFICO QUE REPRESENTE EL “INTI RAYMI”.
|
||
WEEK:
FROM 08th TO 12th, 2020
|
|
|
|
ACTIVITIES:
a.- BUSCA
EL SIGNIFICADO DEL SIGUIENTE VOCABULARIO Y MEMORIZALAS.
Artisans:
____________________
Town:
______________________
Make:
______________________
Carve:
______________________
Bright:
______________________
b.- ESCRIBE
EL SIGUIENTE PÁRRAFO Y TRADÚCELO CON LA AYUDA DEL DICCIONARIO O DEL INTERNET.
Artisans
make beautiful masks in Pujili, a small town located the province of Cotopaxi.
To make the masks, they carve pine by hand and then paint different images with
bright colors.
c. ELIGE
LA RESPUESTA CORRECTA Y ENCIERRALA.
1.- Artisans
make:
a.- Ugly masks b.- beautiful mask
2.- Pujili
is :
a.- small
town b.- big town
3.- they
Paint the images with
a. Pink color b.- bright colors
|
Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos
|
WEEK:
FROM 15th TO 19th, 2020
ACTIVITIES:
PROJECT (PROYECTO PARTE 1)
a. ESCRIBIR
EN INGLES Y TRADUCIR CADA PASO PARA REALIZAR UNA MÁSCARA.
a.- Draw a
rectangle on a sheet of white paper and cut it out.
b.- Fold
the rectangle in half.
c.- Draw
your favorite design on it.
d.- Draw a
big opening for your eyes.
e.- Cut the
outer line of the mask and the opening for the eyes.
f.- Try on
the mask and make any necessary changes.
g.- trace
the mask, into a paper like cardboard.
h. Use a Blade
to cut the eye openings.
i. Glue the
paper mask to the cardboard.
j. Decorate
your mask with beautiful colors
|
Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos
|
|
WEEK:
FROM 22nd TO 26th, 2020
PROJECT
(PROYECTO PARTE 2)
CON LOS
PASOS APRENDIDOS REALIZAMOS UNA MÁSCARA CON SU DISEÑO FAVORITO Y EVIDENCIAMOS
LA TAREA A TRAVÉS DE UNA FOTO.
Lic.
Martha Gamboa.
Docente
|
Zoom: (video - conferencia)
Diccionario
Cuadernos
|
Comentarios
Publicar un comentario